Інклюзивне навчання

2023-2024 н.р.

Умови доступності закладу для дітей з особливими потребами

Згідно з Законом України "Про освіту" особа з особливими освітніми потребами - особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.

Школа розміщена в двоповерховій будівлі з широким входом із ступенями та пандусом. Особи з обмеженими фізичними можливостями мають можливість доступу до всіх навчальних кабінетів.

У закладі навчаються 9 учнів з особливими освітніми потребами.


Порядок організації інклюзивного навчання у закладах ЗЗСО

Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання осіб з ООП у закладах дошкільної та загальної середньої освіти у 2023-2024 н.р.

Постанова КМУ від 15.09.2021 №957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» зі змінами (далі - Порядок);

Наказ МОН від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»

no139.docx2022-2023 н.р.

Організація інклюзивного навчання

№107.docxПоложення про інклюзивне навчання.docх

* МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році https://mon.gov.ua/.../pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu...

* МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів І рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти
* ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
* ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти
* ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання
* УМОВИ допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього
* ЛИСТ МОН щодо асистента учня (дитини) у закладах освіти
* Стаття 103-3. Субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
* ПОРЯДОК ТА УМОВИ надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти

1 січня 2022 року набирають чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:

* Заклади загальної середньої освіти
📌 ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту”
* ЗАКОН УКРАЇНИ “Про повну загальну середню освіту”
* ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти

Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Інклюзивне навчання ґрунтується на таких принципах:

  • кожна дитина має право на освіту;
  • кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
  • освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
  • діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх установах;
  • школи, дитячі садки та інші заклади освіти зобов’язані створити умови навчання, що забезпечують потреби дитини;
  • звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії дискримінації та розподілу державних коштів.
Поділитися: